y
Výtvarná výchova pro 2. ročník ZŠ
Barvy a tvary podzimu /na motivy básně/: Malba temperovými barvami, A3. Vnímání barev podzimu, upevněné a umocněné básní umožnily odvážné výtvarné zobrazení podzimní nálady.
Aurora: Kombinovaná technika, A3. Převážně studené a tmavé barvy, v kresbě pastelem bledšími a teplými tóny (bílá, zelená, červená) zvýraznila noční náladu a kontrast.
Tank s tankisty: Malba temperovými barvami, A3. Zájem o tanky a techniku se projevil i u tohoto žáka. Tank má ucelenou pevnou formu i barevnost.
Na manifestaci 1. Máje: Kombinovaná technika, formáty A5. Zážitek z manifestace žáci zobrazili přehlednou skupinou postav.
U nás doma: Kombinovaná technika, A3. Žák vytvořil instruktivní obraz o důvěrně známém domácím prostředí. Nezapomněl ani na své hračky.
Máma s dítětem v kočárku: Malba temperovými barvami, A3. Téma matky s dítětem stále láká k zobrazování. Žačka vyjádřila základní motiv v teplých lomených barvách. Prostředí charakterizovala dvěma rozdílnými typy domů
Hokejový zápas: Kresba fixem, A4. Speciální zájem o hokej, možnost obrazových a televizních informací umožnil žákovi vytvořit živou situaci na ledě.
Máma doma s dítětem: Malba škrobovými barvami, A3. Opatrování dítěte mámou v pokoji, charakterizuje nejnutnějším zařízením a lustrem.
Gratulujeme mámě k MDŽ: Malba temperovými barvami, A3. Ve výrazně teplém barevném prostředí domova se děti připravují gratulovat mámě k MDŽ.
Výlet lodí: Kombinovaná technika, A3. Vyvážená kompozice plochy s velkou lodí s potřebnými detaily postav hovoří o zážitku a ohraničených konkrétních i výtvarně-grafických představách. Barva je použita jako výrazový prostředek.
Kůň v poli: Malba polokrycími vodovými barvami, A4. Vyspělé zobrazení koně charakterizované zejména hlavou a krkem, prozrazuje poznání a zájem „specialisty“. Mezi žáky je mnoho takových odborníků, kteří potom vyspělou formou zobrazují zvířata, lidské postavy, dopravní prostředky, domy, stromy, květy apod.
Princezna s květinami: Kresba fixem, A4. Přehledná lineární kresba se zájmem zejména o ozdobný detail.
Cyklista: Kresba fixem, A4. Lineární kresba prozrazuje dobrou znalost kola a cyklistiky, funkcí nohou a rukou. Neumí ještě zobrazit ohnutou nohu, která je na pedále pevně postavená.
Hlava kamaráda: Malba temperovými barvami, A4. Pokus o vystižení hlavy a tváře, účesu a částečně výrazu (oči, nos, ústa). Žák pevnou kresbou štětcem prozrazuje v podstatě grafický typ.
Indián: Domalovaná koláž, A4. Pomalovaná hlava indiána umožnila využít expresivitu (nadsázku, výraz) barev a tvarů. Hlava kouzelníka: Domalovaná koláž, A4. Žák pochopil potřebnou tvarovou a barevnou stylizaci hlavy.
Postava z pohádky (rytíř): Kombinovaná technika, A4. Zajímavá individuální hranatá forma postavy a výrazná barevnost prozrazuje samostatné hledání výtvarného stylu.
Děvče z cizí země: Kombinovaná technika, A3. Žák kombinovatelnou technikou dosáhl výrazný dojem exotické podoby.
Portrét kamaráda: Kombinovaná technika, A3. Pokus o charakteristiku hlavy kamaráda účesem, brýlemi a polokošilí. Největší pozornost věnoval žák hlavě a tváři, nejmenší trupu a zejména rukám.
Ilustrace pohádky o zvířátkách: Malba temperovými barvami, A3. Jasná, přehledná situace skupinky zvířat a tlumené barevné řešení na základě zážitku z pohádky a výtvarně-grafických představ.
Ilustrace pohádky: Malba temperovými barvami, A3. Pohádky ze života hmyzu zaujaly žáky a vyvolaly potřebné výtvarně-grafické představy pro obrazové řešení plochy.
Ilustrace filmu „Sadko“: Kombinovaná technika, A3. Velmi živá představa z filmu se projevila v čistém kompozičním řešení situace na lodi.
Keramický ozdobný džbán: Malba temperovými barvami, A3. Žák volně barevně přetvořil dekor na džbánu. Symetrický tvar zobrazil s horním otvorem z nadhledu.
Ryby v akváriu: Malba kvašem, A3. Snaha zobrazit různé druhy ryb v akváriu.
Kohout: Papírová koláž, A3. Výraznou výtvarnou formu sestavil žák z velkých kusů papíru vytrhaných z barevných časopisů.
Květy ve váze: Papírová koláž, A3. Zobrazení vytvořil žák z trhaného papíru z barevných časopisů.